marți, 18 martie 2014

Fasole batuta



   Este o reteta obisnuita de fasole batuta nelipsita din zilele de post. Nu am adaugat nimic in plus, o prezint exact asa cum am invatat sa o fac de la bun inceput. Este foarte gustoasa si nu cred ca necesita vreo schimbare a gustului unic care imi aduce aminte de copilarie. 
   Si ca sa va fac pofta, am mancat deja doua felii de paine prajita cu fasole batuta cat timp a fost calda si urmeaza inca doua felii de paine prajita cu fasole batuta rece cu multa ceapa... sau trei. Si sa nu uit, vorba mamei care imi rasuna in urechi de cate ori fac aceasta reteta: "Asta este mancare pentru oameni sanatosi!" deoarece punea putina ceapa si eu mancam tot sosul pana ramanea fasolea goala. Cui nu-i placea in copilarie fasolea cu multIa ceapa? Iata si reteta:

Aveti nevoie de:

  • 400g fasole mare boabe
  • 4 cepe
  • 5 catei de usturoi pisati
  • 100ml ulei de floarea soarelui
  • 100ml pulpa de rosii (1-2 linguri pasta de tomate)
  • sare
  • piper
  • 7 linguri ulei de floarea soarelui

   Fasolea se pune cu o seara inainte intr-un bol cu apa, a doua zi se da in clocot in 3 - 4 ape dupa care se lasa la fiert cu un praf de sare.

   Dupa ce fasolea a fiert, se strecoara si se lasa la racit. Se pune intr-un blender cu cele 7 linguri de ulei, 1 lingurita rasa de sare si piper. Se blenduieste pana devine crema si se muta intr-un bol.

   Se curata ceapa, se spala si se taie julien dupa care se pune la calit in cele 100ml de ulei cu un praf de sare.

   Dupa ce a devenit sticloasa si putin rumena, se pune o lingura sanatoasa de ceapa in crema de fasole. Peste restul cepei se adauga pulpa de rosii sau pasta de tomate, sare, se amesteca si se mai pune o lingura sanatoasa peste crema de fasole, de data aceasta cu pulpa de rosii. Restul se lasa pentru 4-5 minute la calit.


   Se adauga usturoiul peste crema de fasole si se amesteca bine de tot. Se gusta de sare si se adauga daca mai este nevoie. Se pune intr-o farfurie, se modeleaza, se adauga ceapa calita si se poate servi atat calda cat si rece. 
   Daca urmati modelul meu de aranjare, faceti cateva gropite cu lingura in crema de fasole pentru a nu se scurge uleiul.

      Sa aveti pofta!
   
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu