vineri, 7 martie 2014

Bulz



   Mamei mele i se pare ca nu ma hranesc, asa ca mi-a dat cateva oua de tara, malai si o bucata sanatoasa de telemea de vaca pe langa altele, ca orice mama de altfel. Si iata-ma cum visam la mamaliga cu oua, laptele cald si branza care le mancam la tara pe cand inca bunicii mai traiau. Ce gust, ce amintiri... 
   De obicei le mananc separat, dar azi le-am amestecat deoarece mi-am amintit ca am mancat ceva asemanator in Bucovina. Nu au fost pe placul meu atunci deoarece era prea multa mamaliga asa ca, azi mi-am facut de cap. Totul a fost bio, pana si carnatii care au fost de casa. Si gata cu vorba lunga, sa trecem la treaba.

Aveti nevoie de:

  • 200g carnati
  • 500g branza de burduf, telemea de oaie sau telemea de vaca
  • 400g smantana
  • 1/2 lingurita sare
  • 1 1/2 lingura ulei de masline
  • 200g malai
  • 4 oua
  • 1l apa

   Din ingredientele prezentate mai sus vor iesi 4 portii. Timp de preparare: 30 minute.
   Inainte de toate se taie carnatii in bucatele mici si se rumenesc intr-o lingura de ulei. Branza se marunteste dar nu foarte tare pentru ca sunt bune si bucatile mai mari.
   Daca aveti un vas de teflon este ideal pentru mamaliga sau puteti folosi un vas care nu prinde. Se pune la fiert apa impreuna cu sarea. Cand incepe sa fiarba, se adauga malaiul in ploaie.


   Se amesteca cu o lingura de lemn, se da focul mic si se astupa cu un capac fara a iesi pic de abur. Dupa 3 minute se amesteca, dupa care iar se astupa.


   Dupa alte 3 minute se adauga uleiul de masline si se amesteca pana se incorporeaza bine. Se astupa si se mai lasa pentru inca 2-3 minute. Se da focul la mediu si cu lingura de lemn se amesceca continuu pana devine mai cremoasa si mai tare. Nu trebuie sa fie nici pietroi dar nici foarte moale. Va mai puteti opri din amestecat ca nu este o problema atata timp cat aveti o oala care nu prinde. Amestecatul continuu ajuta malaiul sa se descompuna mai repede si asta in cazul in care nu este grisat. Un alt secret este si uleiul. "Operatiunea mamaliga" a durat fix 23 minute. 
   Intr-un vas mai inalt sau un castron se pun ingredientele in urmatoarea ordine: 1 strat subtire de smantana, 1/2 branza de vaci, 1/2 carnati, 1/2 mamaliga, 300g smantana, restul de branza (pastrati putin pentru ornat), restul de carnati, restul de mamaliga si cele 100g de smantana.




      Preparati ouale cum doriti: in apa sau ulei. Dupa ce au trecut testul de cat de proaspete sunt si ma bucuram ca voi face 4 oua si mai scap de ele, se pare ca sunt mai multe de cat banuiam. Ouale mele au 2 galbenusuri. Chiar ma intrebam de ce sunt mari.


   Se pun peste mamaliga, se presara cu branza si totul se serveste cald. Puteti face mai multe straturi sau le puteti servi separat. Sub amandoua forme sunt destul de gustoase.

   Sa aveti pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu